Lightyliving

Live now when you are alive

Nästan fredag!!

20070815399.jpg*hehe* För jag är ju ledig i morgon!

Är superseg och trött idag. Men det ska gå. Är nog förkylningen från julen som sitter kvar i kroppen? Har vallningar också och det har jag inte haft på länge men det är nog för jag är trött kanske?

Har gjort min yoga i allafall och det piggar upp och framförallt mjukar upp stelheten både i kropp och sinne. Känner mig lika glad varje gång när jag tagit mig den tiden det tar och ägnat mig åt mig själv. Att bli ett med andningen i rörelsen är en häftig känsla. Som om man lättar på nåt sätt och löses upp lite. Superhärligt!

Idag blev det havregrynsgröt till frukost…har ätit A-fil några mornar men känner att jag blir  mer sugen på sött på eftermiddagen de dagarna. Trots att jag har grova flingor på. Havregrynsgröt är outstanding.! Kryddar den med kanel och en liten klick hallonsylt så det blir rena hallongrottan i smaken. *S*

Idag är det alltså torsdag och dags för storhandling inför helgen. Älsklingens killar kommer och då gäller det att ladda upp med maten. Grabbar i tonåren är inga dunungar i mathållningen. Men det är samtidigt så roligt när de är här. =)

Igår skickade jag efter fröer från Odla.nu. När jg var där och kollade om blomman ”kanna” som jag då är så blev jag ju så förskräckligt sugen så jag kunde inte låta bli. Likadant varje år ju.  Följande blev det

Specifikation

Art nr Beskrivning Antal Á Pris Total
BF1281 Atlasblomma ‘Rembrandt’ 1 15,00 15,00
BF2815 Blomstertobak ‘Perfume Deep Purple’ 1 29,00 29,00
BF828 Blå bergvallmo 1 27,00 27,00
BF982 Buskkrasse ‘Black Velvet’ 1 22,00 22,00
BF2849 Höstvädd ‘Border mix’ 1 25,00 25,00
BF1826 Luktärt ‘Frolic’ 1 22,00 22,00
BF1232 Pionvallmo ‘Irish Velvet’ 1 18,00 18,00
BF280 Solros ‘Black Magic’ 1 24,00 24,00
BF1766 Trumpetblomma ‘Kew Blue’ 1 24,00 24,00
BF990000 Gratis fröpåse 1 0,00 0,00
Frakt 15,00
Moms ingår med 44,20
Total 221,00

Så de skickar det i sluteet på januari stod det. Sen får vi se när det kan bli dags att så. Ska prova några att sätta i förväg inne. Men de flesta funkar att sätta direkt i backen för jag har bra ställen där det gror fint, Vår tomt ligger i svagt sluttande söderläge med skog bakom så det är lugnare och varmare än odlingzonen oftast.

Jahapp…nej nu får jag ta och göra mig iordning inför jobbet.

Ni får ha en fin torsdag och vara försiktiga i halkan och blötan.

*varmaste kramar**

Här kan ni lyssna på några Karlskogakillar som gjort en låt. Han som sjunger är klasskamrat till min yngste son =)

http://myspace.com/sameoldstorysweden

januari 10, 2008 - Posted by | 1 yoga, Barn, Blommor, energy, Familj, garden, inspiration, music, rock, Simple life, Skönhet och Hälsa, Uncategorized | , , , , , , ,

3 kommentarer »

  1. Så härligt att redan nu börja fundera på det här med vår- och sommarblommor! Vi har mest sandjord, på gott och på ont… Oftast blir det alldeles för torrt även om vi bor i den region där allt ska kunna trivas!
    Ha en bra torsdag!
    Kram!

    Kommentar av znogge | januari 10, 2008 | Svara

  2. Snart är våren här oj oj vad jag längtar!!!!! Vår/sommarblommor härliga tider!!! Men att sätta något i backen här är inte att tänka på, jösses, känner på mig att vi snart har rejält med snö här!!!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | januari 10, 2008 | Svara

  3. Åh…en ledig fredag låter hur skönt som helst! Ha det gott!!

    Kommentar av pruddelutt | januari 10, 2008 | Svara


Kommentera

