Lightyliving

Live now when you are alive

Gaah… vilken seg morgon!

djurbild417.jpgJaa…sov gott i natt och morgonen blev så plötsligt! *S* Har i allafall käkat frukost och läst min morgontidning.  Och ja…faktiskt gjort solhälsningen. Ute är svart än och bilarna har börjat brumma igång på gatan. Jobbar eftermiddag idag så jag har lite mysmorgon¨. SKöönt!  Ska ta mig en promenad bara det blir lite ljusare ute.

Igår var vi och styrketränade Älskingen och jag. Värmde upp i roddmaskinen och drömde mig ut på roddturer på härlig sommarsjö =) Körde 10 minuter och blev redigt varm. Tränade både armar och axlar och bröstrygg. Samt benpress. Kändes bra i kroppen och när vi kom hem käkade vi kött- cch grönsakssoppa med hård ostmacka. Mums! =) Kollade lite TV innan vi slocknade framåt 22-tiden.

igår när jag åkte hem från jobbet hade man ändrat körfälten inför ombyggnationen av E18 i centrum. Trafiken hade visst stått stilla 20 minuter någon timma innan jag åkte hem. det där ögonblicket då det liksom händer. Att man tar bort grejor och lägger till grejor och sen ska allt fungera som man tänkt sig. I tidningen stod det att allt funkat bra och inga tillbud hänt. Menn ärjag åkte hem då körde två lastbilar efter mig och de var då så fartgalna trots 30 km-påbudet att den ena körde om när vi kommit förbi stället. Alltså de kör som tokar långtradarna den här genomfartssträckan genom staden! fattar inte hur pressade tider de har!?!?? Helt sanslöst hur de ligger sida vid sida och fullkomligt nästan tvingar undan vanliga bilister.  E18 bildar liksom en dal i stan och det blir backe åt båda hållen och långtradarna tar fart för att slippa sakta ner så mycket i uppförsbackarna….bara det att det varit trafikljus längst ner och många har riskerat mycket med att chansa vid gulrött ljus. Och det har hänt ett otal otäcka olyckor.

Men nu ska det bli ett planfritt kors där med av och påfarter och en ….RONDELL……. ja… rondell. *S* Tänk att det är det nya…rondeller överallt. Så nu lär de få sakta ner vilket de vill eller inte.

Läste att Peter Flack gjort en ”jakobsson” och hotat lämna Örebro med sin show och dra till Degerfors Valsverket istället för stället som han skulle ha fortsatt på skulle dröja så otroligt länge att färdigställa med reparationer. Och det på grund av de saktfärdiga rutiner som kommunen har för byggnationer och annat. *hehe*  Byråkrati i kvadrat. Men se nu så har de gjort kovändning när de insett förlusten det skulle innebära av Flacks flykt och nu ska det gå att fixa det hela mycket fortare.  Va könstit då!! *himlar me ögena***

”jakobsson”…då menar jag att Anders Jakobsson som skrivit Sagan om Sune numer uppger att han är bördig från Karlskoga och inte framhåller att han bor i Örebro. P g a att det blivit en massa krångel med ett projekt där han och hans kusin Sören tänkt få igång ett typ Sune-Bert-projekt.

Ja… det är mycket man kan förundra sig åt i byråkratins anda men nu ska jag förundra migöver vilken väg jag ska gå på min morgonpromenad.
Önskar er en fin toppendag denna onsdag! *kraaam***

januari 9, 2008 - Posted by | 1 yoga, beräkningar, energy, gym, planering, rondell, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trafik

2 kommentarer »

  1. Det värsta jag vet är en massa vägarbeten, speciellt om det är lite mörkt och man kommer farande, smalt och eländigt och de ändrar från den ena minuten till den andra, hm hm, men oftast så blir det bra i slutändan, som tur är!!!!
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | januari 9, 2008 | Svara

  2. Ja…och nu är det så slaskigt så vägskyltarna blir nmedstänkta och syns knappt! Har sett att de är där och tvättar av dom =)

    Kommentar av Moniqa | januari 10, 2008 | Svara


Kommentera

