Lightyliving

Live now when you are alive

Svartå Herrgård och yogaslut

200711201168.jpgsvarta30.jpgsvarta29.jpgsvarta25.jpgsvarta2.jpg

Hej på er go vänner!

Igår var jag med jobbet på planeringsdag för verksamheten. Vi var miljövänliga och var på Svartå Herrgård som ligger drygt två mil från Karlskoga och samåkte knökfullt ! *S*

Såna dagar är viktiga för sammanhållningen och att få tid att ventilera allt som behövs. Tid är ju annars en bristvara när man jobbar och ständigt blir avbruten när man behöver prata om saker. Avdelningsmötena hinner mest bara gå till information för veckan.

Vi fick en jättegod lunch med grönsaks- och salladsbuffé och en två varmrätter. En fiskrätt och en kötträtt. Gissa om vi blev härligt mätta =) Sen att miljön är så skön och rogivande i en sådan miljö gör ju inte saken sämre =)

Efter maten tog vi en liten promenad och tittade på ett hus som låg en bit bort. Det var ett typ korsvirkeshus i stil som de har i norra Tyskland och såg verkligen malplacerat ut. Men var ett väldigt fint hus där det låg på kullen ovanför en fors.

Idag är det sista yogaklassen för terminen på jobbet. Både tråkigt och skönt. Ger lite frihet inför avslutningen på året eftersom onsdagar annars blir såna dagar som aldrig kan användas till någon ledighet eller annat då så många blir drabbade om jag inte kommer.

Classicyogan håller på ända tills veckan innan jul men den är ju på kvällstid och det är bra!

Har sovit gott efter gårdagens långa dag men känner mig mörbultad i hjärnan efter alla ”tänkerier” Skönt att jag bara jobbar två timmar i eftermiddag och då rör på mig.

Ska ta och lägga mig i ”solen” en stund nu på förmiddagen och sen ska jag till arbetspsykologen. Bra med den kontakten tycker jag, ger mig hjälp på traven med olika saker.

Och  boken The Secret har kommit såg jag när jag kollade på nätet. Tänk att man kan se hur och var det man beställt befinner sig!?!!? *S* Rätt häftigt. Stod klockslag när den sorterades på olika ställen och att den nu fanns på ICA utlämningsställe. Får väl utlämningsaviet idag då. Kanske hinner hämta den innan jag ska till jobbet. =)

Ute är det rena vårvädret. Supermilt och känns rakt inte som det är advent snart. Bara mörkret som talar för det.

Ni får ha en fin dag och ta vara på de goa stunderna som ploppar upp helt oanmälda =) *kraam*

november 21, 2007 - Posted by | 1 yoga, house, inspiration, pictures, planering, Simple life, Skojsigt, stress, Stroke | , , , ,

3 kommentarer »

  1. Visst är det viktigt med tid. Tid att ses och mötas… Det är oftast det vi saknar, i alla fall på mitt jobb. Ämnet kommer upp titt som tätt! Vi har för lite tid…
    Ha en bra onsdag!

    Kommentar av znogge | november 21, 2007 | Svara

  2. Hej!

    Har du målat bilderna i din slideshow?

    Kommentar av Tussen | november 21, 2007 | Svara

  3. […] TecnoBlog | O seu diário tecnológico wrote an interesting post today!.Here’s a quick excerptSvartå Herrgård och yogaslut [IMG 200711201168.jpg][IMG svarta30.jpg][IMG svarta29.jpg][IMG svarta25.jpg][IMG svarta2.jpg] Hej på er go vänner! Igår var jag med jobbet på planeringsdag för verksamheten. Vi var miljövänliga och var på Svartå Herggård som ligger drygt två mil från Karlskoga och samåkte knökfullt ! *S* Såna dagar är viktiga för sammanhållningen och att få tid att ventilera allt som behövs. Tid är ju annars en bristvara när man jobbar och ständigt blir avbruten när man behöve […]

    Pingback av Dinheiro Internet - Blog de Dinheiro » Svartå Herrgård och yogaslut | november 21, 2007 | Svara


Kommentera

