Lightyliving

Live now when you are alive

Vilken härlig morgon!

Luften känns verkligen mycket mjukare nu och det sere ut att spricka upp i molnen som hängt över staden. Maken sa att det varit fint väder i Örebro men här var det då mulet hela dagen. Troligen dimmoln. Staden här ligger lite som i en dal mellan Kilsbergen i öster och bergen mot Kristinehamn. Sen har vi en ganska stor sjö som stan är byggd längs med på båda sidor som kyla stiger upp från så nu kan vara lite dimmigt på mornarna.

Igår kväll var jag på snigeljakt. Alltså…det vimlade av såna där oranga sniglar. Huuu..och de knaprade på mina påskliljelökar. Så nu blir det en runda morgon och  kväll här för att försöka hålla antalet nere.

Har kollat på mina liljor också men såg ingen liljebagge än. Men de kommer! Var så säker. Ja det är lite sånt pyssel som ska göras nu. Har grävt lite här och där i trädgården och tagit bort sånt som förökat sig för mycket. Ska så lite pionvallmo av frökapslar  jag sparat får jag se om de kommer upp.

Sallad, dill och bönor är det som jag sår..annars så är det mest lite solrosor och andra blommor. Har så mycket perenner att jag inte behöver mer. Men visst…någon sort hittar jag väl som jag vill utöka med. *s*

Idag jobbar jag eftermiddag men yogan är slut. Får massera en till istället. Och det är inga problem att fylla tiderna i kalendern. Det är många som har problem med spända och ömma muskler.

Nu ska jag ta mig en halvtimmes promenad och sen käka  frukost,,, idag tar jag äggfrukost. Även om havregrynsgröt är gott tror jag det är bra att variera. Kollar runt här lite senare.

ha det gott!  *kraaaaam***

april 25, 2007 - Posted by | energy, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt | , ,

5 kommentarer »

  1. Det är en fin tid vi går till mötes. Håller också på och se till att snigel inte kalasar på min blommor. 🙂

    Ha en fin dag
    Varma kramar
    Margareth

    Kommentar av Margareth Osju Arverud | april 25, 2007 | Svara

  2. Tack för att du besökte mig! Du brukade titta in till mig även när jag var på expressen som Inez(nog hette jag väl så)
    Jag trivs bättre här på aftonbladet, det finns så många härliga människor ute i etern och däribland du.
    Önskar dig en underbar dag, denna härliga vårdag! Kramar om!

    Kommentar av livsnjutare på aftonbladet | april 25, 2007 | Svara

  3. Urk! Sniglar är megaäckliga…..Min svärmor som egentligen är en STOR djurvän samlar dem i hink och eldar upp dom. Det säger ju allt…Ha det gott i vårsolen!

    Kommentar av pruddelutt | april 25, 2007 | Svara

  4. Fördel Norrland alltså……jag har ännu inte haft besök av dessa glupska sniglar.
    Du äter nyttigt och rör dig mycket, inte utan att jag känner av litet dåligt samvete. Men jag tröstar mig med att jobbet är rörligt.
    Ha en skön kväll ,kram!

    Kommentar av susannna | april 25, 2007 | Svara

  5. Nej jag är också lyckligt lottad, inga sniglar här inte, tror jag skulle bli tokig om jag såg dom.
    Jag har sått Basilika det tycker jag är så jättegott och praktiskt att ha.
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | april 25, 2007 | Svara


Kommentera

